În plus față de persoanele de contact interne (cum ar fi Conformitatea grupului), Ombudsmanul reprezintă un alt mod de raportare confidențială a plângerilor, conduitei ilegale și încălcării normelor interne la Weidmüller sau în legătură cu activitățile comerciale ale Weidmüller. Obiectivul este de a preveni prejudiciile pentru angajați, partenerii de afaceri și Weidmüller.
Angajații activi sau foști angajați ai Weidmüller, precum și partenerii de afaceri pot contacta Ombudsmanul extern cu indicii (anonim, dacă se preferă).
Utilizarea Ombudsmanului este gratuită pentru persoana care raportează. Pentru mai multe informații, vă rugăm să consultați următoarele întrebări frecvente:
Loebellstraße 4
D - 33602 Bielefeld
Telefon: +49 (0) 521/55 7 333 0
Mobile: +49 (0) 151 / 58 2 303 21
E-mail: ombudsman@thielvonherff.
com Reporting platform:https://report-tvh.com/
Pagină de pornire:https://www.thielvonherff.de/
Angajații, partenerii de afaceri și, de asemenea, părțile externe au dreptul de a raporta circumstanțe care indică o încălcare a legislației sau a normelor interne. Ombudsmanul primește aceste rapoarte. El oferă o zonă protejată și confidențială din punct de vedere juridic în afara companiei. Îl informează pe fluierător despre drepturile sale și despre modul în care trebuie să procedăm. Ombudsmanul transmite raportul doar cu acordul informatorului [1] persoanei sale de contact din cadrul societății. Ombudsmanul poate fi implicat în proces ca persoană de încredere. El este disponibil pentru denunțător ca persoană de contact în orice moment.
[1]Aceasta și alte referiri la persoane se referă întotdeauna la persoane sau grupuri de persoane de orice gen, deoarece, în sensul Cartei diversității, toate persoanele au o valoare egală pentru noi, indiferent de gen, vârstă, origine, religie, handicap sau orientare sexuală. Alegerea cuvintelor are ca scop doar simplificarea lingvistică a textului.
Toți angajații și părțile externe, cum ar fi furnizorii sau prestatorii de servicii, se pot adresa Ombudsmanului.
Ombudsmanul primește rapoarte privind încălcarea legii și încălcarea reglementărilor interne. Scopul principal este clarificarea și prevenirea infracțiunilor economice, a infracțiunilor contabile și a daunelor aduse activelor. Cu toate acestea, pot fi raportate și toate încălcările orientărilor interne, de exemplu Instrucțiunea anticorupție.
Da. Numai informatorul decide ce informații îi va da Ombudsmanului și ce informații ar trebui să transmită Ombudsmanului societății în a doua etapă. Numai în cazul utilizării abuzive, adică în mod deliberat informații false, Ombudsmanul este autorizat să transmită informații chiar și împotriva voinței informatorului. Ombudsmanul va explica acest lucru la primul contact.
Nu, Ombudsmanul poate fi utilizat gratuit de oricine.
Da, denunțătorii pot, de asemenea, să contacteze Ombudsmanul în mod anonim. Acest lucru se aplică deja primului contact cu Ombudsmanul. Dacă se dorește, Ombudsmanul va proteja ulterior anonimatul informatorului față de societate.
Raportul va fi monitorizat în conformitate cu legislația și normele interne, ținând seama de interesele tuturor părților implicate. În acest scop, Ombudsmanul transmite informațiile persoanei sale de contact din cadrul societății după o examinare prealabilă.
Denunțătorul poate contacta în orice moment Ombudsmanul pentru a obține informații privind situația. Cel târziu după închiderea cazului, informatorul va fi informat de către Ombudsman cu privire la rezultatul acestuia, în măsura permisă din punct de vedere juridic.
Nu, Ombudsmanului nu i se permite să reprezinte un informator în cadrul procedurilor oficiale sau judiciare. Prin urmare, Ombudsmanul nu poate și nu trebuie să ia măsuri pentru a asigura respectarea drepturilor individuale ale denunțătorului sau a acțiunilor în instanță.
Da. Ombudsmanul acționează ca un avocat independent și nu face obiectul niciunei instrucțiuni din partea societății cu privire la instrumentarea de fond a cazului. Ombudsmanul decide, pe baza propriei diligențe, dacă și în ce măsură poate transmite societății o chestiune care i-a fost prezentată.
Primul contact poate fi efectuat printr-un apel telefonic, prin e-mail, prin SMS, prin poștă sau într-o întâlnire personală.
Da, fiecare angajat poate contacta în continuare supraveghetorul său, comitetul de întreprindere, departamentul de conformitate și conducerea.
Da. Informatorul e protejat. Orice acțiune represivă împotriva denunțătorului nu va fi tolerată.
În ciuda scepticismului exprimat în mod repetat, cazurile de denunțare sunt foarte rare atunci când este numit un Ombudsman. Cu toate acestea, la începutul interviului, Ombudsmanul îl informează pe denunțător că abuzul sistemului de denunțare nu va fi tolerat și că Ombudsmanul este obligat să transmită societății datele personale ale denunțătorului în cazul unui abuz deliberat, și anume cunoașterea acestuia. În orice caz, angajații care utilizează în mod intenționat în mod abuziv sistemul de denunțare a apelurilor pot fi supuși unor consecințe disciplinare.
Ombudsmanul asigură respectarea obligațiilor statutare de păstrare și a dispozițiilor legislației privind protecția datelor. Datele cu caracter personal colectate se limitează la informații privind identitatea informatorului și a persoanei (persoanelor) în cauză. Responsabilul cu protecția datelor al societății verifică în mod regulat conformitatea conducerii responsabil cu protecția datelor cu privire la protecția datelor.
Nu, prezumția de nevinovăție se aplică. Fiecare raport va fi examinat în conformitate cu legislația și normele interne, ținând seama de interesele tuturor părților implicate. Numai după închiderea cazului se va lua o decizie cu privire la posibile măsuri.
Atât timp cât informațiile au fost furnizate cu bună credință, adică nu sunt false în mod intenționat, informatorul nu trebuie să se teamă de consecințe.
Nu, contactarea Ombudsmanului este voluntară. El a fost înființat ca un punct de contact suplimentar.
Da. Este întotdeauna posibil să vizitezi personal Ombudsmanul și să ai o conversație confidențială.
Da.
Da, cheltuielile de călătorie sunt rambursate de companie. Acordul este preluat de Ombudsman, astfel încât anonimatul - în măsura în care este necesar - să fie păstrat și aici.
Da. Informatorul va fi informat cu privire la rezultatul obținut de Ombudsman în măsura permisă din punct de vedere juridic cel târziu după închiderea cazului.
Nu. În cazul în care Ombudsmanul este chemat în calitate de martor în cadrul procedurilor penale, civile sau de altă natură, acesta va divulga numele și identitatea informatorului care solicită consiliere numai dacă i s-a permis în mod expres acest lucru atât de către societate, cât și de către denunțător.
Da. Inițial, Ombudsmanul poate fi contactat cu deplină încredere. Ombudsmanul informează persoana care denunță drepturile sale la începutul conversației. Numai la sfârșitul conversației fluieratul decide apoi dacă și sub ce formă informațiile trebuie transmise societății.
Ombudsmanul poate fi contactat și în cazul în care denunțătorul a comis el însuși o infracțiune. Pe de o parte, Ombudsmanul poate informa persoana care denunță drepturile sale; pe de altă parte, o autodivulgare în cadrul raportului de muncă existent este evaluată pozitiv și poate avea un efect de atenuare a pedepsei în cadrul unor posibile proceduri judiciare ulterioare.
Nu. Numai în cazuri excepționale, definite în mod strict, de infracțiuni cu adevărat grave există o obligație pentru toată lumea de a transmite un raport al unei infracțiuni unui parchet public.
În acest caz, Ombudsmanul poate contacta direct conducerea executivă a societății.
Nu se poate răspunde în mod general. Există rapoarte care pot fi procesate în mod concludent în câteva ore. În cazul investigațiilor extinse, prelucrarea poate dura mai multe săptămâni.