Rețea globală de know-how - peste granițele naționale și climatice

Profitând de rețeaua sa internațională de vânzări și de expertiza locală, Weidmüller a fost în măsură să-i ofere producătorului spaniol de trenuri Talgo o soluție personalizată. Soluția a asigurat o distribuție în condiții de siguranță a energiei electrice în condiții climaterice extreme.

Rețea globală de know-how - peste granițele naționale și climatice

Rețea globală de know-how

4000 de vagoane de călători pentru un număr total de 300 de trenuri sunt programate pentru a fi utilizate în Kazahstan: Talgo a primit această comandă de la KZT, căile ferate de stat din Kazahstan după efectuarea cu succes a testelor.

Producătorul spaniol de trenuri este specializat în vagoane extrem de ușoare, cu cuplaje articulate. Pentru acest proiect din Kazahstan, Talgo a legat profitabilitatea de o specialitate Weidmüller: expertiza noastră globală în domeniul distribuției energiei electrice în sistemele de transport.

„Componentele mecanice și electrice utilizate în vagoane sunt supuse acelorași provocări extreme din întreaga lume pentru a face față vibrațiilor și altor solicitări. Condițiile climaterice extreme din regiuni precum Kazahstanul se adaugă, de asemenea, cerințelor”, spune Detmar Saalmann, Global Industrie Manager pentru Transporturi, despre provocările proiectului din Kazahstan. „Pentru a face față acestor solicitări extreme, am utilizat produse personalizate în funcție de aplicație și teste funcționale. Am lucrat împreună cu partenerii noștri în locațiile din Spania și Kazahstan pentru a înțelege și a pune în aplicare în mod optim cerințele individuale ale companiei Talgo.”

În calitate de consultant tehnic pentru Talgo, Weidmüller a efectuat o analiză minuțioasă a situației și a recomandat utilizarea unei soluții robuste, dar simple. Toate produsele sunt ușor de gestionat și totuși pot rezista condițiilor climaterice extreme.

Creșterea în condiții de siguranță a capacității actuale de transport

Nu este suficient doar să se asigure transmiterea în siguranță a energiei electrice și a datelor într-un vagon de călători. Mai important, atunci când se asamblează întregul tren, trebuie să vă asigurați că transmisiile între vagoane au loc într-un mod fiabil.

Terminalele cu șurub robuste WFF 300 sunt ideale pentru acest tip de aplicație. Acestea sunt fabricate din material termoplastic Wemid special conceput de Weidmüller care, datorită elasticității sale, nu se rupe. Terminalele fabricate din Wemid rezistă (fizic și electric) la temperaturi de îngheț de până la -50°C.

„Am stabilit că energia electrică transmisă între vagoanele Talgo poate atinge niveluri de 720 amperi. În colaborare cu departamentul nostru central pentru soluții specifice aplicațiilor, am reușit să obținem calificarea bornelor noastre cu șurub special pentru această aplicație”, spune Marc Peinado. Peinado este directorul local pentru acest sector la Weidmüller, care lucrează cu Talgo la fața locului.

„Folosim pereți despărțitori din rășină epoxidică pentru a crește distanțele de joc și conturnare - astfel încât WFF 300 poate transmite până la 520 amperi. De asemenea, am conectat două terminale pentru a crește și mai mult capacitatea actuală a terminalelor cu șurub. Am efectuat teste de încălzire pe această soluție în laboratorul nostru folosind cabluri speciale și realizând cablarea în condiții reale. Am descoperit că bornele cu conexiune încrucișată ar putea transmite în mod fiabil 720 amperi fără ca temperaturile lor să depășească limita maximă de 120°C. Am furnizat companiei Talgo dovada documentată a acestor rezultate și, de asemenea, am redus numărul variantelor de borne cu șurub pe care le-au cerut.”

Deloc paradoxal: sisteme de climatizare testate la rece

Weidmüller a colaborat inclusiv cu furnizorii companiei Talgo pentru a oferi o soluție de distribuție a energiei dintr-o singură sursă și pentru a asigura o gestionare eficientă a proiectelor internaționale. Printre acești furnizori s-a numărat și Alte, specialist în sisteme de control al climei.

„Pentru acest proiect am ținut cont de iernile extrem de friguroase din Kazahstan, așa că poate părea paradoxal faptul că în vagoane vor fi instalate inclusiv aparate de aer condiționat”, a explicat Peinado zâmbind. „Am colaborat cu Alte pe parcursul întregii faze de proiectare a aparatelor de aer condiționat și a tablourilor de comandă care urmau să fie instalate în noile trenuri Talgo.

Cu ajutorul informațiilor noastre tehnice și al testelor de laborator, Alte a reușit să proiecteze un aparat de aer condiționat perfect configurat pentru cerințele climatice din Kazahstan.

Terminalele ZDU de la Weidmüller sunt utilizate pentru distribuirea energiei electrice în aparatele de aer condiționat. Suporturile noastre pentru terminalele confecționate din Wemid și conexiunile cu clemă de tensionare cu reglare automată au oferit o platformă convingătoare pentru asigurarea contactelor rezistente la vibrații. Aceste borne pot fi conectate fără a se deteriora, chiar și atunci când se efectuează lucrări la aparatele de aer condiționat la temperaturi preconizate de -30 până la -40°C.

Transferul eficient al cunoștințelor - transferul fără probleme al producției

După producția inițială a vagoanelor Talgo în Spania, producția de masă va fi transferată în Kazahstan. Pentru a facilita transferul producției, Weidmüller oferă consiliere și instruire în paralel cu înființarea primei unități de producție din Kazahstan.

Astfel, dotată cu cunoștințe și planuri de fabricație, producția locală din Kazahstan poate începe rapid - un rezultat pozitiv al unui parteneriat care depășește granițele naționale și zonele climatice.